La alfabetización crítica, la escolarización y la justicia social, por Allen Luke

Logo poskytovatele
Název česky Digitální gramotnost čínských pedagogů lékařských oborů v rámci společného mezinárodního lékařského a zdravotnického programu
Autoři

LU Jinjin

Rok publikování 2019
Druh Recenze
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Cílem této studie je analyzovat povědomí čínských pedagogů lékařských oborů o informační a digitální gramotnosti v rámci společného mezinárodního programu. Pro výzkum současné situace čínských pedagogů lékařských oborů a jejich problémů týkajících se rozvoje digitální gramotnosti v praxi bylo použito online dotazníkové šetření. Výsledky ukázaly, že povolání vyučujícího lékařských oborů a doba zkušenosti s používáním počítačů mají významný vliv na dovednosti v oblasti vyhledávání informací na internetu. Přestože většina respondentů má povědomí o digitálních technologiích a zajímá se o jejich používání, vyskytují se i respondenti (16,9 %), kteří mají problémy s jejich používáním při tvorbě e-learningových učebních materiálů pro studenty. Jako hlavní faktory, které brání zlepšení digitální gramotnosti, se jeví nedostatečné financování institucí, nedostatečné vzdělávání a zdroje v oblasti informačních technologií. Studie také diskutuje bariéry a možnosti vzbuzení zájmu v oblasti vzdělávání, které by umožnily pedagogům lékařských oborů zlepšit jejich dovednosti v oblasti digitální gramotnosti.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.