Teorie dělitelnosti v přípravě učitelů 1. stupně základní školy

Autoři

BERÁNEK Jaroslav

Rok publikování 2019
Druh Článek ve sborníku
Konference 13. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2019, Sborník příspěvků
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/1290
Klíčová slova Divisibility; residue class; congruence
Popis Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na základních školách. Příspěvek je věnován problematice výuky vybraných partií teorie dělitelnosti ve výuce matematiky pro budoucí učitele 1. stupně ZŠ. Na řadě příkladů je ukázáno, že seznámení studentů uvedeného studijního programu s touto problematikou není zbytečné a že např. pomocí kongruencí a neurčitých rovnic lze řešit mnohé zajímavé problémy. V neposlední řadě je teorie dělitelnosti vhodným námětem pro rozvíjení myšlení studentů, neboť se svou podstatou dotýká učiva na 1. stupni základní školy.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.