Robotic Systems and Present
Název česky | Robotické systémy ve výuce |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2019 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | ICETA 2019 17th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Doi | http://dx.doi.org/10.1109/ICETA48886.2019.9040041 |
Klíčová slova | robotic systems;education; technical education; popularisation of science and technology |
Popis | Roboti a robotické systémy se stávají nedílnou součástí našeho každodenního života intenzivněji než kdy jindy. Děti s nimi začnou komunikovat již v mateřské škole. Kromě základního hraní se také začínají učit naprogramovat je. Jak děti vyrůstají, jednoduché hračky jsou postupně vyměněny za sofistikovanější a rozvíjejí jejich dovednosti v programování robotů od první třídy základní školy až po vysokou školu. Takto mají jednotliví zájemci možnost hladce přejít ze školy k výběru budoucí kariéry a případně k programování na profesionální úrovni. Programování robotických systémů je prováděno na různých úrovních. Nejnižší úroveň vyžaduje, aby návrhář byl seznámen s hardwarem, elektronikou, komunikací mezi elektronickými systémy na fyzikální úrovni. Kromě toho je třeba se zaměřit na diagnostiku, autodiagnostiku, průběžnou a servisní diagnostiku, použitý hardware. V našich kurzech stavby a programování robotů se důsledně věnujeme těmto oblastem - začínáme pracovat s dětmi 3. ročníku základní školy, tj. s dětmi od 8 let. Článek si klade za cíl představit, čeho naši absolventi dosahují, pokud úspěšně projdou kurzy. Chceme se podělit o své zkušenosti z téměř deset let probíhajících kurzů a z toho plynoucích výzkumů. |
Související projekty: |