Robotic Systems and Present

Logo poskytovatele
Název česky Robotické systémy ve výuce
Autoři

HRBÁČEK Jiří STUCHLÍKOVÁ Ľubica

Rok publikování 2019
Druh Článek ve sborníku
Konference ICETA 2019 17th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Doi http://dx.doi.org/10.1109/ICETA48886.2019.9040041
Klíčová slova robotic systems;education; technical education; popularisation of science and technology
Popis Roboti a robotické systémy se stávají nedílnou součástí našeho každodenního života intenzivněji než kdy jindy. Děti s nimi začnou komunikovat již v mateřské škole. Kromě základního hraní se také začínají učit naprogramovat je. Jak děti vyrůstají, jednoduché hračky jsou postupně vyměněny za sofistikovanější a rozvíjejí jejich dovednosti v programování robotů od první třídy základní školy až po vysokou školu. Takto mají jednotliví zájemci možnost hladce přejít ze školy k výběru budoucí kariéry a případně k programování na profesionální úrovni. Programování robotických systémů je prováděno na různých úrovních. Nejnižší úroveň vyžaduje, aby návrhář byl seznámen s hardwarem, elektronikou, komunikací mezi elektronickými systémy na fyzikální úrovni. Kromě toho je třeba se zaměřit na diagnostiku, autodiagnostiku, průběžnou a servisní diagnostiku, použitý hardware. V našich kurzech stavby a programování robotů se důsledně věnujeme těmto oblastem - začínáme pracovat s dětmi 3. ročníku základní školy, tj. s dětmi od 8 let. Článek si klade za cíl představit, čeho naši absolventi dosahují, pokud úspěšně projdou kurzy. Chceme se podělit o své zkušenosti z téměř deset let probíhajících kurzů a z toho plynoucích výzkumů.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.