Ein Unterrichtsansatz zu Kleists Erzählung Das Bettelweib von Locarno Entwurf einer Visualisierung für den Lese- und Literaturunterricht
Název česky | Didaktický návrh ke Kleistově povídce Das Bettelweib von Locarno Návrh vizualizace pro výuku čtení a literatury |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2019 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://www.press.muni.cz/casopisy-seznam/bruenner-hefte-zu-deutsch-als-fremdsprache |
Klíčová slova | dual coding theory; visualization in reading and literature lessons; Heinrich von Kleist; externalization of mental imagery |
Popis | Tento článek představuje návrh lekce jako doplněk k tradiční výuce čtení a literatury Úvodní kapitola popisuje teoretické základy použití vizualizace pro podporu učení, zejména přístupy dvojího kódování, dále se zabývá vznikem mentálních obrazů při vnímání textu a jejich možné externalizace. Hlavní část představuje konkrétní návrh pro výuku čtení na příkladu povídky Heinricha von Kleista Das Bettelweib von Locarno. Tento článek předpokládá, že práce s obrazy a externalizace mentálních obrazů "v myslích" studentů jsou účinným doplňkem výuky literatury a čtení. |