Finanční gramotnost v kontextu vzdělávácích dokumentů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2019 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | 13. mezinárodní vědecká konference - Didaktická konference 2019 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | financial literacy; financial education; framework educational programme; school educational programme; didactic transformation |
Popis | Finanční gramotnost je v posledních dekádách značně diskutovanou oblastí vzdělávání a její implementace do vzdělávacího systému je spojena s širokou veřejnou i odbornou diskuzí. Nicméně přístup k implementaci finanční gramotnosti do vzdělávacích programů se potýká s několika potíží. Jednou z nich je nedostatečná implementace do rámcových vzdělávacích programů. Další pak opomíjení při transformaci do školních vzdělávacích programů. Samotnou výzkumnou kategorií pak tvoří forma implementace finanční gramotnosti do vzdělávacího procesu. Frontální výuka se již zejména u finanční gramotnosti nejeví jako vyhovující. Toto jsou otázky, které řeší předložený článek. |
Související projekty: |