Prepositions used with adjectives in English essays written by Czech secondary school students

Název česky Předložky používané s přídavnými jmény ve slohových pracích napsaných českými středoškolskými studenty
Autoři

SLÁDKOVÁ Věra

Rok publikování 2018
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj EduLingua
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://acta.bibl.u-szeged.hu/58147/1/edulingua_2018_001_001-022.pdf
Doi http://dx.doi.org/10.14232/edulingua.2018.1.2
Klíčová slova adjectives; dependent preposition; prepositional phrase; collocation; data-driven learning
Popis Tento článek se zabývá četností a přesností závislých předložek rozvíjejících přídavná jména v korpusu CZEMATELC 2017, který obsahuje 390 slohových prací z písemné části maturitní zkoušky z angličtiny v České republice. Výsledky ukazují, že studenti používají přídavná jména od úrovně A1 do úrovně B2 podle SERRJ. Omezené množství přídavných jmen na úrovni A1 je používáno nadměrně, ale podíl případů, kdy jsou rozvita závislými předložkami je nejmenší. Protože ani přídavná jména na úrovních A2 - B2 nebyla předložkami rozvita dostatečně, byly v korpusu rodilých mluvčích identifikovány kolokace přídavných jmen s adjektivy, které jsou nejčastější, a tudíž nejvhodnější pro upevnění. Výuka těchto kolokací pomocí korpusových metod byla navržena jako přínosná, protože podporuje zvyšování povědomí o kolokacích a postupně vede k autonomii studentů při učení.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.