1939: K VÝROČÍ POČÁTKU 2. SVĚTOVÉ VÁLKY VE SVĚDECTVÍ POŠTOVNÍCH ZNÁMEK A JEJICH DIDAKTICKÉ APLIKACI

Autoři

ŠTĚPÁNEK Kamil

Rok publikování 2019
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Sborník prací PdF MU, řada společenských věd
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://www.ped.muni.cz/whis/s219.pdf
Klíčová slova history teaching ; didactics of history; post stamps; propaganda; Media Education; treaties and of World War II;
Popis Významná jubilea a památné dny představovaly pro tvůrce poštovních známek vždy prioritu. Masmediální produkt takto reflektující historické události nachází echo nejen v mimoškolním prostředí, ale prochází recepcí i v edukačním procesu. Konkrétní analýza četnosti motivů prvního roku 2. světové války i motivů samotných v tomto textu přispívá k pojmenování: dobových priorit, proměn kolektivní paměti i jejich vzdělávacího potenciálu. Edukační proces je směřován k poznání, že toto vizuální médium je nejen odrazem ale především interpretací historické skutečnosti. Poštovní známky, vybaveny didaktickým aparátem, poté mohou posloužit nejen rozvoji žákovy mediální gramotnosti, ale také hlubšímu pochopení konkrétního historického tématu. Zejména porozumění důvodům proč a jak je historická událost připomínána dnes.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.