1939: K VÝROČÍ POČÁTKU 2. SVĚTOVÉ VÁLKY VE SVĚDECTVÍ POŠTOVNÍCH ZNÁMEK A JEJICH DIDAKTICKÉ APLIKACI
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2019 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Sborník prací PdF MU, řada společenských věd |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://www.ped.muni.cz/whis/s219.pdf |
Klíčová slova | history teaching ; didactics of history; post stamps; propaganda; Media Education; treaties and of World War II; |
Popis | Významná jubilea a památné dny představovaly pro tvůrce poštovních známek vždy prioritu. Masmediální produkt takto reflektující historické události nachází echo nejen v mimoškolním prostředí, ale prochází recepcí i v edukačním procesu. Konkrétní analýza četnosti motivů prvního roku 2. světové války i motivů samotných v tomto textu přispívá k pojmenování: dobových priorit, proměn kolektivní paměti i jejich vzdělávacího potenciálu. Edukační proces je směřován k poznání, že toto vizuální médium je nejen odrazem ale především interpretací historické skutečnosti. Poštovní známky, vybaveny didaktickým aparátem, poté mohou posloužit nejen rozvoji žákovy mediální gramotnosti, ale také hlubšímu pochopení konkrétního historického tématu. Zejména porozumění důvodům proč a jak je historická událost připomínána dnes. |