„Jsem ředitel/ka soukromé alternativní školy“.

Logo poskytovatele
Autoři

ŠKARKOVÁ Lucie NEHYBA Jan LOJDOVÁ Kateřina

Rok publikování 2020
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis V českém kontextu se dlouhodobě nevěnuje pozornost empirickému výzkumu alternativních škol. Zájem po poznání specifické situace ředitelů, učitelů, žáků a rodičů, které spojuje každodenní utváření školní reality, chceme objevovat s využitím narativní analýzy. Poznání narativních identit aktérů nám umožní porozumět diskurzu, který je soukromou alternativní školou konstruován. V rámci příspěvku prezentujeme celou metodologii projektu a ukážeme již dílčí analýzy narativních identity ředitelů alternativních škol. Konkrétně poukážeme na některé narativní proměnné příběhů ředitelů jako je jsou jejich motivační témata, afektivní témata, strukturální elementy narativu a podobně (srov. Adler et al., 2017 a McAdams, & McLean, 2013).
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.