Global Storylines as a Way of Tackling Diversity in Classrooms and Around the World: Experiences from the Czech Pilot Project
Název česky | Global Storylines jako způsob práce s rozmanitostí ve třídě a na světě: Zkušenosti z českého pilotního projektu |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2021 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Educational Forum |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/00131725.2020.1794090?casa_token=s54xBJPaobQAAAAA:iiZArSHYcEXT8j1uqss6bePxemnVDuVlHpFbet4Kb2GDlXHvjfVwS-4hMIR2bBN4iIAn1OK7yZr0lQ |
Doi | http://dx.doi.org/10.1080/00131725.2020.1794090 |
Klíčová slova | global storylines; diversity; educational drama; participatory teaching; Czech primary schools; global education; inclusive education |
Popis | Tento text představuje implementaci přístupu Global Storylines (GSL) v primárních školách v Česku prostřednictvím dat (rozhovory, participativní pozorování, písemné reflexe učitelů) z 12 základních škol. Analyzuje hlavní dopady GSL na žáky, učitele a třídní kolektiv. Text dále ukazuje, jakým způsobem přístup GSL přispívá k porozumění rozmanitosti, rozvoji sebevědomí, vzájemného respektu, empatie a schopnosti spolupracovat. |