Selbstevaluation als Instrument zur Förderung der Lerner- und Lehrerautonomie im Fremdsprachenunterricht
Název česky | Sebehodnocení jako nástroj na podporu autonomie žáků a učitelů ve výuce cizích jazyků |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2020 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Tradition und Erneuerung: Sprachen, Sprachvermittlung und Sprachwissenschaft |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://www.verlagdrkovac.de/978-3-339-11110-4.htm |
Klíčová slova | learner autonomy; teacher autonomy; self-assessment |
Popis | Sebehodnocení – jeden z v současné době často diskutovaných pojmů v oblasti hodnocení ve výuce cizích jazyků. Jak bylo prokázáno a potvrzeno řadou výzkumů, tak prostřednictvím sebehodnocení získává výuka v mnoha ohledech novou kvalitu, zejména díky svému potenciálu rozvíjet autonomii žáka. Zároveň však autonomie žáka silně závisí na vývoji autonomie učitelů. Cílem textu je vysvětlit vztah mezi (rozvíjením) autonomie žáků a učitelů v této souvislosti a ukázat způsoby, jak lze rozvoj těchto dvou autonomií v oblasti výuky cizích jazyků podporovat pomocí nástrojů sebehodnocení. |
Související projekty: |