Selbstevaluation als Instrument zur Förderung der Lerner- und Lehrerautonomie im Fremdsprachenunterricht

Název česky Sebehodnocení jako nástroj na podporu autonomie žáků a učitelů ve výuce cizích jazyků
Autoři

VELIČKOVÁ Jana

Rok publikování 2020
Druh Článek ve sborníku
Konference Tradition und Erneuerung: Sprachen, Sprachvermittlung und Sprachwissenschaft
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://www.verlagdrkovac.de/978-3-339-11110-4.htm
Klíčová slova learner autonomy; teacher autonomy; self-assessment
Popis Sebehodnocení – jeden z v současné době často diskutovaných pojmů v oblasti hodnocení ve výuce cizích jazyků. Jak bylo prokázáno a potvrzeno řadou výzkumů, tak prostřednictvím sebehodnocení získává výuka v mnoha ohledech novou kvalitu, zejména díky svému potenciálu rozvíjet autonomii žáka. Zároveň však autonomie žáka silně závisí na vývoji autonomie učitelů. Cílem textu je vysvětlit vztah mezi (rozvíjením) autonomie žáků a učitelů v této souvislosti a ukázat způsoby, jak lze rozvoj těchto dvou autonomií v oblasti výuky cizích jazyků podporovat pomocí nástrojů sebehodnocení.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.