Interventionsforschung im Bereich der Förderung von Selbstevaluation der DaF-Lernenden: Forschungsdesign und ausgewählte Ergebnisse
Název česky | Intervenční výzkum v oblasti rozvíjení sebehodnocení studentů němčiny jako cizího jazyka: Výzkumný design a vybrané výsledky |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2020 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Učení se (cizímu jazyku) je velmi individuální proces, který je formován mnoha osobnostními dispozicemi žáka. Vypořádání se se všemi individuálními specifiky žáků při učení se stalo jednou z výzev současné didaktiky cizího jazyka. Na tuto výzvu navazuje jeden z hlavních cílů výuky cizích jazyků, a to rozvoj kompetence autonomního učení. Úkolem didaktiky cizích jazyků je pak mj. osvětlit cesty, které by mohly přispět k efektivnímu rozvoji právě autonomního učení. V návaznosti na výše uvedené poster představí design výzkumu a vybrané výsledky studie, která se zabývala rozvíjením sebehodnocení, jakožto možným způsobem, jak u žáků rozvíjet kompetenci autonomní učení a tím podpořit učení se cizím jazykům. |
Související projekty: |