Srovnání odborného vzdělávání a výcviku v České republice a Polsku
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2020 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | MMK2020 - Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Konferenční sborník |
Klíčová slova | vocational education; demographic structure; teachers salary |
Popis | Odborné vzdělávání a výcvik představuje důležitou součást vzdělávacího systému a současně pro mnoho žáků i poslední kontakt se vzdělávacím systém. Stárnutí populace, jako obecný evropský problém, se projevuje rovněž i v demografické struktuře mnoha Evropských států, mezi které můžeme zařadit i Českou republiku. Polsko na druhou stranu vykazuje výrazně odlišnou demografickou strukturu učitelů. Článek tedy analyzuje situaci v odborném vzdělávání v obou uvedených zemích s důrazem na demografickou strukturu a potenciální faktory, které ji mohou ovlivňovat. Z výsledků vyplývá, že jistý vliv může mít počet žáků na učitele, a významným se jeví vliv platového ohodnocení učitelů. |
Související projekty: |