Když čteš, možná neztloustneš, aneb naučme se rozumět označování potravin-intervenční projekt zaměřený na označování potravin
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2020 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Výživa a potraviny |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | food labelling;intervention programme;students |
Popis | Projekt podpory zdraví pro rok 2018 „Když čteš, možná neztloustneš, aneb naučme se rozumět označování potravin“ probíhal od dubna do června 2018. Cílem projektu bylo poskytnout informace o označování potravin studentům středních škol v Brně a pomoci jim získané poznatky používat při výběru potravin. Edukace se zúčastnilo celkem 410 studentů. V intervenované skupině se po intervenci statisticky významně zlepšily znalosti studentů u otázek zaměřených na teoretické znalosti o označování potravin, u otázek zaměřených na orientaci mezi značkami kvality potravin, a také v porozumění informacím na obalech potravin. Po intervenci si studenti statisticky významněji všímali složení potravin a výživových údajů uvedených na obalech potravin. Rovněž byl také zaznamenán statisticky významný rozdíl v častějším využívání výživových údajů ve srovnání s kontrolní skupinou. Vzhledem k celosvětově narůstajícímu počtu neinfekčních onemocnění hromadného výskytu včetně obezity je třeba preventivních opatření. Intervenční projekty podporující správnou volbu potravin mohou být jejich součástí. |