Stroje versus lidé – tematika vztahu člověka a umělé inteligence ve školním kurikulu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2020 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | 100 let R.U.R. Sborník z konference na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně, 11. září 2019 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9688-2020-8 |
Klíčová slova | artificial intelligence; school teaching; fiction; curriculum; philosophical thinking. |
Popis | Příspěvek mapuje možnosti zahrnutí tematiky „umělá inteligence versus člověk“ do školní výuky. Na základě výzkumu kurikula a metody obsahové analýzy klasické beletrie, díla Karla Čapka, Philipa K. Dicka a Isaaca Asimova, prezentuje možné průměty tohoto tématu do školního kurikula a navrhuje případná metodická uchopení využitelná ve školní třídě. |