Modal verbs in English essays written by Czech secondary-school students
Název česky | Modální slovesa ve slohových pracích českých středoškolských studentů |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2020 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Functional plurality of language in contextualised discourse |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | central modals; quasi-modals; lexical verbs; learner corpus; error patterns |
Popis | Tato studie prezentuje výsledky frekvenční analýzy modálních sloves a jejich komplementace v 390 slohových pracích z angličtiny tvořících korpus CZEMATELC 2017 a napsaných v rámci maturitní zkoušky směřující k jazykové úrovni B1 podle SERRJ. Analýza prokázala vysoké procento kolokačních vzorců se správnou komplementací, ale převážně s významovými slovesy na A1 a A2 úrovni podle SERRJ, přičemž komplementace tvarem minulého času prostého a absence komplementace náležely mezi nejčastější chyby. |
Související projekty: |