Několik nahlédnutí do vztahu studentů Katedry historie a jejich předmětu na základě dotazníkového výzkumu 2018
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2020 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://www.ped.muni.cz/sbspolecenskevedy/sbornik/s1-20.pdf |
Klíčová slova | Department of History; questionnaire research; students |
Popis | Článek vychází z dotazníkového šetření provedeného na katedře historie v roce 2018 s 202 respondenty, navazuje na obdobný dotazníkový průzkum provedený autorem článku na katedře historie v roce 2003 se stejným počtem respondentů. Výzkum tedy přináší nejen nová zjištění a je rozšířen o některé nové otázky, ale také umožňuje srovnání s výsledky získanými před patnácti lety. Dotazník se skládá ze tří částí. První část se zaměřuje na vztah studenta k oblasti historie a jeho zájem stát se učitelem tohoto předmětu, druhá část se pokouší odhalit, jak student pracuje na svém sebevzdělávání mimo pedagogickou fakultu (čtení novin, odborných historických časopisů, sledování zpráv, počet přečtených publikací, prohlídky pamětihodností), třetí část se týká kurikula, preference historického materiálu a rovnováhy mezi historií, didaktikou historie a praktickými znalostmi. |
Související projekty: |