Prezentace a zprostředkování uměleckého softwaru
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2020 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Umění jako výzkum, výzkum jako umění |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9770-2020-4 |
Klíčová slova | software; software art; curatorship; education |
Popis | Příspěvek Prezentace a zprostředkování uměleckého softwaru zkoumá téma uměleckého softwaru v galerijním a pedagogickém kontextu. Úvodem teoreticky vymezíme oblast softwarového umění a otázky prezentace softwarového umění směrem k recipientovi a tyto teoretické přístupy ukotvíme v pedagogické a galerijní praxi. Naše praktické zkušenosti vycházely z námi realizované výuky studentů předmětu Software Art vyučovaného na oboru Teorie interaktivních médií FF MU a série seminářů realizovaných na Katedře výtvarné výchovy PdF MU. Vlastní tvorba studentů byla prezentována v sérii výstav zaměřených na historii softwarového umění a kreativní psaní kódu. V rámci těchto projektů jsme se rozhodli pro tři edukační a kurátorské strategie, které chceme v konferenčním příspěvku představit. Ve vybraných strategiích spojujeme způsoby jak dílo prezentovat, jak ho teoreticky reflektovat a jak přemýšlet o softwarovém umění skrze vlastní tvorbu. Svým příspěvkem chceme přispět do diskuze týkající se toho, jak lze prezentovat a zprostředkovat softwarové umění v galerii a jak jej vyučovat na univerzitě. |
Související projekty: |