Facilitating individuals with specific learning disorders in Sri Lanka and Czech Republic
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2021 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | International Journal of Indian Psychology |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://ijip.in/articles/facilitating-individuals-with-specific-learning-disorders-in-sri-lanka-and-czech-republic/ |
Doi | http://dx.doi.org/10.25215/0901.045 |
Klíčová slova | Czech Republic, Sri Lanka, Specific learning disabilities/disorders, Special education |
Popis | Jedinci se specifickými poruchami učení často opouštějí školu s nižší kvalifikací a většinou se stávají nezaměstnanými nebo ekonomicky neaktivními, pokud nejsou dostatečně podporováni. Kromě toho čelí mnoha překážkám a výzvám ve svém životě kvůli svému postižení. Proto je důležité poskytnout vhodnou podporu k překonání jejich překážek v učení a k úspěchu v jejich životě. Na Srí Lance nejsou v současné době k dispozici dostatečné odborné znalosti a služby, které by účinně podporovaly jednotlivce se specifickým poruchami učení. Snahy o podporu vzdělávání osob se specifickým poruchami učení jsou vymezené v českém školském zákoně a v České republice je ve srovnání se Srí Lankou k dispozici mnoho účinných služeb a zařízení pro studenty s poruchami učení. Článek prezentuje komparaci speciální vzdělávací zařízení a podpůrné služby poskytované jedincům se specifickými poruchami učení v České republice a na Srí Lance s cílem poskytnout Srí Lance doporučení k rozvoji a zlepšení systémů zdravotní péče a speciálního vzdělávání pro osoby s poruchami učení. |