Technologie eye-trackingu v imerzivní virtuální realitě: Možnosti a limity v interkulturním výzkumu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2020 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | PhD existence 2020. Člověk a čas. Československá psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech: Sborník odborných příspěvků |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://phdexistence.cz/wp-content/uploads/2020/06/PhdExistence2020.pdf |
Klíčová slova | cross-cultural research; eye-tracking; virtual reality; distribution of attention |
Popis | Možnosti realizace výzkumných experimentálních designů jsou vždy limitovány vlastnostmi technologického řešení, které je pro vlastní sběr dat užito. Cílem příspěvku je prezentovat hardwarové a softwarové řešení technologie eye-trackingu implementovaného do zařízení pro imerzivní virtuální realitu, které bylo navrženo pro realizaci interkulturní studie. Studie samotná je zaměřena na postihování rozdílů ve vizuální percepci a hlavním parametrem je sledování odlišné distribuce pozor-nosti na fokální objekty scény, resp. pozadí. Pro daný experiment byl použit HW: Eye-tracking kit Pupil Labs pro HMD; HTC Vive Pro. Samotná výzkumná baterie včetně záznamu eye-trackingových dat byla vytvořena v prostředí enginu Unity. Cílem příspěvku je prezentovat mj. charakter zaznamenaných eye-trackingových dat a možných typů analýz. |
Související projekty: |