(Ne)Ztraceno v překladu: Nové pojetí mediace v Dodatku k SERRJ
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2021 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Cizí jazyky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://pages.pedf.cuni.cz/cizijazyky/files/2021/11/CJ-64_3.pdf |
Klíčová slova | CEFR-Companion Volume; Common European Framework of Reference for Languages; communicative approach; foreign language learning; foreign language teaching; mediation; pluricultural competence; plurilingual competence |
Popis | V následujícím příspěvku je představeno nové, širší pojetí mediace, jak je formulováno v Dodatku Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (CoE, 2020a; CoE, 2020b). Blíže je popsána klasifikace mediačních aktivit a strategií včetně ukázek nových škál a deskriptorů pro hodnocení mediačních dovedností. Cílem příspěvku je nabídnout českým učitelům a didaktikům cizích jazyků vhled do problematiky v jejich rodném jazyce, a tímto přispět k jejich informovanosti i motivaci implementovat mediaci do své výuky. |