(Ne)Ztraceno v překladu: Mediační úlohy v cizojazyčné výuce a jejich příprava
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2021 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Cizí jazyky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://pages.pedf.cuni.cz/cizijazyky/files/2021/11/CJ-64_5.pdf |
Klíčová slova | foreign language teaching; foreign language learning; mediation; mediation activities; mediation strategies; CEFR-Companion Volume; communicative approach; intercultural communicative competence; competency based learning |
Popis | Předložený příspěvek je již třetí v tematické řadě (Ne)Ztraceno v překladu a je zaměřen na přípravu mediačních aktivit do výuky (nejen) německého jazyka. Cílem je seznámit čtenáře s typologiemi mediačních úloh, představit principy, jež je žádoucí při tvorbě úloh zohlednit, a rovněž nabídnout praktické ukázky pro různé jazykové úrovně. V neposlední řadě příspěvek obsahuje tipy na literaturu a internetové zdroje, odkud lze čerpat inspiraci na mediační cvičení pro začátečníky i pokročilé. |