HRAVÁ HUDEBNÍ VÝCHOVA ANEB NECHME DĚTI TVOŘIT

Autoři

TAYLOR Daniela

Rok publikování 2021
Druh Článek ve sborníku
Konference Expresivita vo výchove IV.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://expresivneterapie.files.wordpress.com/2021/10/final_expresivita_iv_zbornik-3.pdf
Klíčová slova Music education; expressiveness in Music education; emotionality; musical-creative activities; didactic material
Popis Role a postavení hudební výchovy se pomalu, ale jistě mění nejen v čase, ale hlavně v jejím obsahu. K obohacení hudební výchovy mohou přispět například nové hudební žánry a styly, netradiční hudební nástroje, setkáváme se s inovativními učebními metodami, jsou nabízeny nové učební materiály a didaktické pomůcky. Navazují na změny v kurikulárních dokumentech, na ně musí náležitě progresivně reagovat i vzdělávací instituce. Potenciál hudební výchovy, která v sobě skrývá spoustu pozitivních „nej“, je přesto opomíjen jak širokou veřejností, tak i některými pedagogy či odborníky jiných oborů. Je třeba obhajovat přínos hudební výchovy, a to pro rozvoj dítěte, jeho emocí, ale i poznávání okolního světa. Může také obohatit jeho schopnosti se expresivně verbálně či nonverbálně umělecky vyjadřovat.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.