HRAVÁ HUDEBNÍ VÝCHOVA ANEB NECHME DĚTI TVOŘIT
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2021 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Expresivita vo výchove IV. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://expresivneterapie.files.wordpress.com/2021/10/final_expresivita_iv_zbornik-3.pdf |
Klíčová slova | Music education; expressiveness in Music education; emotionality; musical-creative activities; didactic material |
Popis | Role a postavení hudební výchovy se pomalu, ale jistě mění nejen v čase, ale hlavně v jejím obsahu. K obohacení hudební výchovy mohou přispět například nové hudební žánry a styly, netradiční hudební nástroje, setkáváme se s inovativními učebními metodami, jsou nabízeny nové učební materiály a didaktické pomůcky. Navazují na změny v kurikulárních dokumentech, na ně musí náležitě progresivně reagovat i vzdělávací instituce. Potenciál hudební výchovy, která v sobě skrývá spoustu pozitivních „nej“, je přesto opomíjen jak širokou veřejností, tak i některými pedagogy či odborníky jiných oborů. Je třeba obhajovat přínos hudební výchovy, a to pro rozvoj dítěte, jeho emocí, ale i poznávání okolního světa. Může také obohatit jeho schopnosti se expresivně verbálně či nonverbálně umělecky vyjadřovat. |