Co je důležitější pro žákovské učení : dávat v hodině pozor, nebo mluvit?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2021 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Využili jsme shlukovou analýzu, abychom zjistili, jaké jsou u žáků devátých tříd ZŠ (n = 639) vzorce verbální participace na výukové komunikaci v kombinaci s jejich vnitřní angažovaností. Sledovali jsme, co je důležitější pro vzdělávací vý- sledky žáka – jeho komunikační aktivita, nebo pozornost a zaujetí? Identifikovali jsme pět různých profilů a analyzovali jejich vztah ke vdělávacím výsledkům. Nejlepších výsledků dosahovali žáci, kteří ve výuce hodně hovořili a zároveň byli vnitřně angažovaní, naopak nejhorších výsledků dosahovali žáci tiší a ne- angažovaní. Analýzou inkonzistentních profilů jsme zjistili, že je žákovská řeč silnějším prediktorem výsledků žáka než vnitřní angažovanost. |
Související projekty: |