Oslabené vidění jako specifická potřeba z pohledu školní podpory a intervence

Autoři

RÖDEROVÁ Petra

Rok publikování 2021
Druh Článek ve sborníku
Konference Aktuální otázky a možnosti v oblasti intervence u osob se speciálními potřebami. Current Issues and Opportunities in the Field of Intervention for People with Special Needs.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www stránky konference s odkazem na sborník s konference
Doi http://dx.doi.org/10.36689/uhk/icipsen/2021-01-029
Klíčová slova visual difficulties; school performance; pupils; competences; teachers‘ competences
Popis Příspěvek je zaměřen na problematiku zvládání zrakových obtíží dětí a žáků v předškolním a ve školním prostředí. Zaměříme se na zrakové obtíže, které sice nespadají do kategorie zrakového postižení, avšak dětem a žákům způsobují potíže a snižují jejich školní výkon. Za zásadní považujeme ohrožení školní úspěšnosti žáků a zátěž, která z daných obtíží vyplývá. Příspěvek prezentuje zjištění pilotních šetření v prostředí předškolního a primárního vzdělávání, zkušenosti pedagogických pracovníků a konkrétní návrhy a doporučení pro praxi. Cílem je upozornit na problematiku zrakových obtíží zpohledu potřeb žáka a také z pohledu kompetencí pedagogických pracovníků, jak v daných situacích postupovat.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.