Národní identita, rámcové vzdělávací programy a edukační realita muzea: dispozitivní analýza
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2021 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Museologica Brunensia |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://digilib.phil.muni.cz/bitstream/handle/11222.digilib/144834/2_MuseologicaBrunensia_10-2021-2_6.pdf?sequence=1 |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/MuB2021-2-4 |
Klíčová slova | National identity; museum exhibition; dispositive analysis; framework education programme; museum education. |
Popis | Studie prezentuje výzkumná zjištění vztahující se k edukační rovině expozice Encyklopedie Slezska Slezského zemského muzea v Opavě ve vztahu k tématu české národní identity. Edukační realita je přitom ve výzkumu zastoupena sepjetím expozice a jejích exponátů s rámcovými vzdělávacími programy pro základní školy, které demonstrují státní společenský diskurz v oblasti vzdělávání. Metodologie případové studie byla založena na dispozitivní analýze, jejíž součástí byla i analýza materializací, tedy konkrétních exponátů vztahujících se k české národní identitě. Vzhledem ke svému cíli se studie také zamýšlí nad vztahem muzejní edukace k rámcovým vzdělávacím programům, které jsou běžnou realitou škol, a tak i dokumentem, se kterým může být pro muzejní edukátory přínosné se obeznámit. |