Vzdělávání dospělých při pandemii COVID-19 a jeho specifika
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2021 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | 14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2021 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2133 |
Klíčová slova | Adult; education; skills; competences; Covid-19; lifelong learning |
Popis | Příspěvek řeší problematiku edukace dospělých s ohledem na současnou situaci s covid-19. Vzdělávání dospělých je koncipováno na získávání či rozvoji již získaných dovedností. Při vzdělávání dospělých je stěžejní participace jedince do procesu vzdělávání a aktivní využití jeho osobních zkušeností. Tím se přímo zvyšuje motivace dospělých k dokončení studia a k pokračování v dalším vzdělávání. Zvláštnostem vzdělávání dospělých je přizpůsoben i systém vzdělávání. Tím, jak stoupá zájem o celoživotní vzdělávání, objevuje se mnoho nabídek pro dospělé jak v oblasti formálního, tak i v oblasti neformálního vzdělávání. Hlavním cílem příspěvku je popsat zvláštnosti vzdělávání dospělých a popsat nejdůležitější principy přístupu k on-line vzdělávání dospělých. Vzhledem k situaci, která je ve školství nová, neexistuje zatím dostatek výzkumů, které by se přímo věnovaly vzdělávání dospělých. |