Effective Teaching through Multidisciplinary Lessons Adopting 3D Print – Preliminary Study
Název česky | Efektivní výuka prostřednictvím multidisciplinárních lekcí s využitím 3D tisku - předběžná studie |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2022 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Proceedings of EdMedia + Innovate Learning |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://www.learntechlib.org/primary/p/221301 |
Klíčová slova | 3D print; education |
Popis | V článku prezentujeme výsledky získané v rámci projektu, který se věnuje uplatnění 3D tisku na základních a středních školách. Naším primárním cílem je ohodnotit pedagogický dopad lekcí využívajících 3D tisk. Prezentujeme čtyři zveřejněné lekce, které jsme navrhli podle našeho konceptu vytváření multioborových pomůcek, které technickou část propojují s dalšími vzdělávacími oblastmi. Dále jsme za účelem vyhodnocení jejich dopadu provedli dotazníkové šetření na 4 referenčních školách. 190 studentů jsme se ptali na přijatelnost existujících 3D materiálů pro výuku a našich nových lekcí. Výsledky ukazují mimo jiné vysokou atraktivitu pro cílovou skupinu. Součástí výzkumu bylo i experimentální ověření pedagogického dopadu použití 3D modelů ve výuce. 3D pomůcky přinesly především signifikantně zlepšené vizuálně prostorové vnímání objektů. |
Související projekty: |