Výchovně-vzdělávací strategie v předškolním vzdělávání jako prostředek dosahování cílů

Autoři

SYSLOVÁ Zora STARÁ Pavla

Rok publikování 2022
Druh Přehledové a vzdělávací texty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Studie se věnuje zohledňování individuálních potřeb dětí prostřednictvím bohaté vzdělávací nabídky. Upřednostňovány jsou především částečně řízené činnosti, které tvoří společně s řízenými činnostmi funkčně propojený integrovaný celek. Příklad inspirativní praxe se soustřeďuje na různorodost a kvalitu výchovně-vzdělávacích strategií a efektivní komunikaci, které podporují kognitivní i socioemoční rozvoj dětí. Zachycuje individualizovaný osobnostní rozvoj dětí důsledným a systematickým naplňováním cílů školního vzdělávacího programu vycházejícího z Podpory zdraví v mateřské škole. Odkrývá schopnost učitelek mateřské školy diferencovat vzdělávací nabídku z hlediska dispozic dětí a jejich věku. Příloha obsahuje ukázku sebehodnoticího formuláře, který si v této mateřské škole vytvořili a který učitelkám pomáhá analyzovat kvalitu jejich profesních dovedností a posunovat ji k vyšší úrovni.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.