Školní vzdělávací program jako prostředek sdíleného porozumění vzdělávání dětí
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Přehledové a vzdělávací texty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Studie představuje školní vzdělávací program mateřské školy, který je vystavěn na myšlence společného vzdělávání. Příklad inspirativní praxe se soustřeďuje na sdílené porozumění školnímu vzdělávacímu programu a společné úsilí hlavních aktérů vzdělávání (učitelek a rodičů) upravovat školní vzdělávací program v souladu s diagnostickými a evaluačními zjištěními a aktuální situací. Zachycuje několikaletý vývoj školního vzdělávacího programu směřující ke zkvalitňování předškolního vzdělávání ve sledované mateřské škole. Odkrývá schopnost ředitelky mateřské školy podporovat sdílení zkušeností mezi učitelkami, zapojovat rodiče do vzdělávání svých dětí a vytvářet tak týmové prostředí a tzv. učící se organizaci. Přílohy obsahují ukázky hodnoticích formulářů a školního vzdělávacího programu, které by mohly pomoci s porozuměním cyklického procesu plánování a vyhodnocování, tedy souvislosti mezi autoevaluací školy a inovací školního vzdělávacího programu. |