Teorie plánovaného chování jako interpretativní rámec procesu změny inkluzivního vzdělávání

Autoři

BIELIK Miroslav ĎULÍKOVÁ Lenka

Rok publikování 2022
Druh Článek ve sborníku
Konference Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu. Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://drive.google.com/file/d/1inlseHD6yp7pNcax6yCF61O_HUlHj0ME/view
Klíčová slova inclusive education, Theory of Planned Behaviour, social norm
Popis Příspěvek navazuje na projekt GAČR Cesty k inkluzivní škole 21. století: etnografický přístup, který zkoumal mechanismy dobré inkluzivní praxe na ZŠ. V rámci senzitivního teoretizování pro interpretaci pozorovaného dění a pro návrh budoucích intervencí aplikujeme teorii plánovaného chování (TPB). Diskutujeme přesahy principů TPB do konkrétních vzdělávacích situací, do vzdělávacího systému i do situace celé společnosti. Popisujeme vybrané externí aspekty a jejich dopad na chování jednotlivců.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.