Teorie plánovaného chování jako interpretativní rámec procesu změny inkluzivního vzdělávání
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu. Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://drive.google.com/file/d/1inlseHD6yp7pNcax6yCF61O_HUlHj0ME/view |
Klíčová slova | inclusive education, Theory of Planned Behaviour, social norm |
Popis | Příspěvek navazuje na projekt GAČR Cesty k inkluzivní škole 21. století: etnografický přístup, který zkoumal mechanismy dobré inkluzivní praxe na ZŠ. V rámci senzitivního teoretizování pro interpretaci pozorovaného dění a pro návrh budoucích intervencí aplikujeme teorii plánovaného chování (TPB). Diskutujeme přesahy principů TPB do konkrétních vzdělávacích situací, do vzdělávacího systému i do situace celé společnosti. Popisujeme vybrané externí aspekty a jejich dopad na chování jednotlivců. |