How to research the concept of national identity with child respondents in museum research.
Název česky | Jak zkoumat koncept národní identity s dětskými respondenty v muzejním výzkumu. |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2021 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Opuscula Musealia |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://www.ejournals.eu/Opuscula-Musealia/2021/Volume-28/art/21753/ |
Doi | http://dx.doi.org/10.4467/20843852.OM.21.003.15504 |
Klíčová slova | national identity; children as respondents; museum research; photo-elicitation techniques |
Popis | Muzea jsou od 19. století úzce spojená s národní identitou. Současná muzea se přitom musejí vyrovnávat se způsoby její vhodné prezentace směrem k návštěvníkům. Proto bývá národní identita v muzeu v centru výzkumné pozornosti. Početnou skupinou návštěvníků, kteří v muzeu přicházejí do kontaktu s národním narativem, jsou děti. Zapojit právě děti do výzkumu konceptu národní identity konstruované v muzeu může přinést mnoho zajímavých zjištění. Výzkumy s dětmi jsou ale obtížně a to hlavně pro začínající výzkumníky či pracovníky muzeí, kteří nemají hlubší zkušenosti s kvalitativním výzkumem. Cílem studie je proto představit možné způsoby výzkumu národní identity s dětmi. Pozornost bude věnována diskuzi toho, skrze které proměnné a s pomocí kterých technik sběru dat je možné národní identitu a její koncept s dětmi zkoumat. |
Související projekty: |