Mediace v cizojazyčné výuce na gymnáziích

Autoři

MAREČKOVÁ Pavla

Rok publikování 2022
Druh Vyžádané přednášky
Citace
Popis Mediace, tedy volné zprostředkování obsahu mluveného či psaného textu třetí osobě, která jazyk výchozího textu neovládá, je v dnešní globalizované, vícejazyčné společnosti považována za klíčovou kompetenci, a je tedy žádoucí, aby si ji žáci osvojovali ve výuce cizích jazyků už od samých začátků. V řadě evropských zemí, jako je Rakousko, Německo, Švýcarsko, Itálie, Španělsko či Řecko, je mediace již pevnou součástí kurikul, stejně jako učebnic cizích jazyků a je ověřována u maturitních (i jiných závěrečných) zkoušek. Cílem nabízeného workshopu je představit vyučujícím Gymnázia Matyáše Lercha v Brně koncept mediace, jak je rozpracován v Dodatku ke Společnému referenčnímu rámci pro jazyky (2020), seznámit je s hlavními teoretickými východisky nezbytnými pro implementaci mediace do praxe a v neposlední řadě jim nabídnout metodické postupy a náměty do vlastních hodin cizího jazyka.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.