Matematická pregramotnost v českém předškolním vzdělávání
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/files/2022/11/Gramotnost_02_2022_FINAL4.pdf |
Klíčová slova | preschool education; mathematical literacy; mathematical pre-literacy; preschoolage child; kindergarten; training of kindergarten teachers |
Popis | Studie se zaměřuje na problematiku matematické pregramotnosti v různých souvislostech: v předškolním kurikulu, ve výzkumu, v profesní přípravě učitelů mateřských škol. Cílem studie je zasadit pojem matematické pregramotnosti do celkového kontextu českého předškolního vzdělávání; zmapovat jeho potenciál v současném předškolním kurikulu; shrnout některé poznatky z výzkumných šetření v českém prostředí a podtrhnout význam této problematiky v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol. |