Identifikace žáka nadaného na matematiku ve školním prostředí
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Učitel matematiky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://ojs.cuni.cz/ucitel/issue/view/210 |
Klíčová slova | gift; underachieving gifted pupils; pupils with double exceptionality |
Popis | Článek se zabývá problematikou vzdělávání nadaných žáků ze skupiny podvýkonných žáků a žáků s dvojí výjimečností. Stručně shrnuje teoretické poznatky o vnímání nadání ve školním prostředí a o projevech žáků z rizikových skupin. Dvě případové studie ilustrují, v čem jsou ohroženi podvýkonní nadaní žáci a žáci s dvojí výjimečností a proč často nejsou ve škole identifikováni jako nadaní. Článek je součástí dlouhodobého výzkumu zabývajícího se problematikou neidentifikovaných nadaných žáků. |