Identifikace žáka nadaného na matematiku ve školním prostředí

Autoři

BUDÍNOVÁ Irena PANÁČOVÁ Jitka

Rok publikování 2022
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Učitel matematiky
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://ojs.cuni.cz/ucitel/issue/view/210
Klíčová slova gift; underachieving gifted pupils; pupils with double exceptionality
Popis Článek se zabývá problematikou vzdělávání nadaných žáků ze skupiny podvýkonných žáků a žáků s dvojí výjimečností. Stručně shrnuje teoretické poznatky o vnímání nadání ve školním prostředí a o projevech žáků z rizikových skupin. Dvě případové studie ilustrují, v čem jsou ohroženi podvýkonní nadaní žáci a žáci s dvojí výjimečností a proč často nejsou ve škole identifikováni jako nadaní. Článek je součástí dlouhodobého výzkumu zabývajícího se problematikou neidentifikovaných nadaných žáků.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.