Zo života terapeuta na tému: Jak spolu souvisejí sociální pedagogika, aplikované drama a Gestalt terapie
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Zborník príspevkov z konferencie SOCEDU: Retrospektívy, súčasnosť a perspektívy sociálnej pedagogiky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://pdfweb.truni.sk/doi?978-80-568-0522-0-2022 |
Doi | http://dx.doi.org/10.31262/978-80-568-0522-0/2022 |
Klíčová slova | education, mental health, interdisciplinarity, gestalt therapy, applied drama |
Popis | Pozvánka na čítanie živej knihy: „Může/má/měla by mít pedagogika terapeutické dopady? Jak široké jsou průniky pedagogiky a psychoterapie? A je v zájmu sociální pedagogiky tyto prostory hlouběji propojovat nebo striktně oddělovat? Jsou terapeutické efekty součástí dobře odvedené pedagogické práce? Nad tím budeme v rámci živé knihy diskutovat s Tomášem Andrášikem. Tomáš je asistent na katedře sociální pedagogiky Masarykovy univerzity v Brně, psychoterapeut a člen komise pro školství při České asociaci pro psychoterapii. Tomášova cesta vedla od pedagogiky k psychoterapii a zpět na katedru SocPed PedF MU. Ve své praxi zůstává rozkročený mezi oběma obory, působí na katedře a zároveň v soukromé praxi poskytuje individuální a skupinovou psychoterapii. Na KSocPed provází studenty procesními skupinami osobnostní přípravy, kurzy aplikované improvizace, dramatu a Gestalt theatre. Je součástí týmu, který na katedře pedagogiky zaváděl sebezkušenostní přípravu do povinného kurikula profesní přípravy učitelů pro druhý stupeň. V rámci živé knihy bude hovořit o pobývání mezi obory, hledání hranic a souvislostech mezi edukačním procesem a duševním zdravím. |