Los errores de pronunciación de aprendientes checos de ELE y su potencial pedagógico en la formación de profesores

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

RODRÍGUEZ GARCÍA Cristina

Rok publikování 2022
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Doblele espanol lengua extranjera
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www https://revistes.uab.cat/doblele/article/view/v8-rodriguez
Doi http://dx.doi.org/10.5565/rev/doblele.109
Klíčová slova Applied Linguistics; Error Analysis; Errors in Pronunciation; Didactics; Spanish as a Foreign Language
Přiložené soubory
Popis This paper studies segmental and suprasegmental errors made by Czech learners of Spanish as a Foreign Language. By contrasting Czech and Spanish from a phonetic and phonological point of view, the paper explores to what extent the mother tongue of the learners interferes in their errors. It also investigates the usefulness of error analysis in the training of Czech teachers of Spanish, given the importance of knowing how to recognize and identify these errors in order to correct them.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.