Na cestě k inkluzivní škole: interakce a norma

Logo poskytovatele
Autoři

ŠÍP Radim DENGLEROVÁ Denisa BIELIK Miroslav ĎULÍKOVÁ Lenka KALENDA Jan KOŠATKOVÁ Markéta KUROWSKI Martina GULOVÁ Lenka TRAPL František

Rok publikování 2022
Druh Odborná kniha
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Monografie nabízí pohled do tří škol, které naplňují představy inkluzivního vzdělávání. Management, pedagogičtí pracovníci, žáci i většina rodičů těchto škol chápou, že inkluze je možná, a že je-li skutečně dobře provedena, není to na úkor rozvoje kognitivních schopností žáků. V průběhu několika měsíců jsme sbírali data formou pozorování, rozhovodů, analýzou dokumentů, abychom popsali konkrétní charakteristiky efektivních přístupů v inkluzivním vzdělávání. Základním zjištěním našeho výzkumu je především to, že inkluze není prohloubením integrace. Je konceptem, který je založený na zcela jiných filozofických, sociologických a psychologických základech.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.