How to teach, design and program robotic and IoT systems
Název česky | Jak na výuku, konstrukci a programování robotických i IoT systémů |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2022 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | ICETA 2022. Proceedings of 20th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://ieeexplore.ieee.org/document/9974650 |
Doi | http://dx.doi.org/10.1109/ICETA57911.2022.9974650 |
Klíčová slova | robotic systems;education; technical education; popularisation of science and technology |
Popis | Článek shrnuje výsledky více než dvacet let trvajícího kvalitativního výzkumu týkajícího se výuky stavby a programování robotických systémů, konstrukcí systémů řízených mikrokontrolery, výukových a studijních opor s vnitřní inteligencí i IoT systémů na základních, středních i vysokých školách. Respondenty výzkumu byli učitelé základních škol, středních odborných učilišť a škol i inženýři, vývojáři, kteří vyvíjí elektronické systémy řízené mikrokontroléry ve firmách. Konstrukci a vývoji systémů programovaných v assembleru se věnovalo šest inženýrů, konstruktérů z podniku Jihostroj Velešín a Teplárny Brno. Výuce a konstrukci šest učitelů odborného výcviku ze středního odborného učiliště elektrotechnického Uherský Brod. Výuce stavby a programování robotů patnáct učitelů základních škol z patnácti moravských základních škol. Šest lektorů vzdělávacích kurzů stavby a programování robotů pro žáky základních a středních škol. Druhá skupina respondentů se zabývala stavbou a programováním systémů programovaných ve vyšších programovacích jazycích (C, Basic a Python) se zabývali dva respondenti - VŠE učitelé, osm učitelů základních škol a gymnázií, čtyři učitelé střední učňovské školy a dvanáct lektorů kurzů stavby a programování robotů pro žáky základních a středních škol. |