Na cestě k inkluzivní škole: interakce a norma

Logo poskytovatele
Autoři

ŠÍP Radim DENGLEROVÁ Denisa BIELIK Miroslav ĎULÍKOVÁ Lenka KALENDA Jan KOŠATKOVÁ Markéta KUROWSKI Martina GULOVÁ Lenka TRAPL František

Rok publikování 2022
Druh Odborná kniha
Citace
Popis Monografie nabízí pohled do tří škol, které naplňují představy inkluzivního vzdělávání. Management, pedagogičtí pracovníci, žáci i většina rodičů těchto škol chápou, že inkluze je možná, a že je-li skutečně dobře provedena, není to na úkor rozvoje kognitivních schopností žáků. V průběhu několika měsíců jsme sbírali data formou pozorování, rozhovodů, analýzou dokumentů, abychom popsali konkrétní charakteristiky efektivních přístupů v inkluzivním vzdělávání. Základním zjištěním našeho výzkumu je především to, že inkluze není prohloubením integrace. Je konceptem, který je založený na zcela jiných filozofických, sociologických a psychologických základech.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.