Primary science education in the natural school garden
Název česky | Přírodovědné vzdělávání studentů učitelství pro 1. stupeň na školní zahradě |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2022 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Učitelé primárních škol vnímají přírodovědné vzdělávání v přírodě jako náročné z hlediska vědeckého, organizace, nebo zdravotní rizika. Bariéry venkovního vzdělávání učitelé je nepovažují za zásadní pokud výuka probíhá na školním pozemku, ideálně charakteru přírodní zahrady. Realizace vzdělávání na školní zahradě má své pozitiva pro studenty v podobě snížení efektu novosti, možnost realizace dlouhodobých pozorování a budování vztahu ke konkrétnímu místu. Učitelům naopak umožňuje postupně získávat a zlepšit dovednost výuky venku. Tento přesun představuje model postupné implementace ve třech krocích – výuka s využitím přírodnin ve třídě, následně převedením výuky do venkovního prostředí využitím obdobných forem a metod jako při výuce uvnitř třídy a nakonec přizpůsobení výuky daným podmínkám jak po obsahové, tak organizační stránce. Tento model byl aplikován na pregraduální přípravný program pro primární školy studentů pedagogiky Masarykovy univerzity v Brně. Naše výzkumná sonda odráží významné změna ve vnímání školní zahrady jako vhodného prostoru pro přírodovědné vzdělání. |