K didaktickému potenciálu písně v kontextu Evropského dne hudby ve školách
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2023 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Hudební výchova – časopis pro hudební a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | |
Klíčová slova | European Day of Music in School; EuDaMuS; EAS; Society for Music Education of the Czech Republic; music education song work; didactics of music education |
Popis | Evropský den hudby ve školách (EuDaMuS), který probíhá vždy 15. března, si klade kromě jiného za cíl motivovat děti a mládež a jejich vyučující k aktivnímu činnostnímu přístupu k hudební výchově s myšlenkou vzájemného evropského hudebního propojení se společnou písní Music in Me. Podle autorů článku má uvedená píseň velký didaktický potenciál. Zabývají se jí analyticky jako východiskem k motivovanému skupinovému hudebnímu vyučování a předkládají možnosti jejího činnostního uchopení, stejně jako aspekty její finální realizace. |