Réflexions sur la place du texte littéraire dans la formation de futurs enseignants de FLE
Název česky | Reflexe místa literárního textu ve vzdělávání budoucích učitelů francouzštiny |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2023 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Le prévisible et l’imprévisible. Points de vue linguistiques, littéraires et didactiques |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Webové stránky nakladatelství s přístupem k jednotlivým kapitolám. |
Doi | http://dx.doi.org/10.17184/eac.7071 |
Klíčová slova | Literature in FLE courses; reading and interpretation of texts in FLE; teacher training for FLE; interculturality; multisensory approach. |
Popis | V kontextu současné přípravy budoucích učitelů FLE získávají literární texty jako autentické dokumenty opět na významu jako podnětný didaktický materiál zprostředkovávající kulturu. Tímto způsobem mohou vybrané texty poskytnout odpovědi na různé typy otázek, předvídatelných a/nebo nepředvídatelných. A jak dosah vybraných literárních textů zapadá do přípravy učitelů? Jak může studující vytvořit přenos mezi textem a didaktickými a kulturními cíli své budoucí výuky? Výzkum těchto otázek nabízí text této studie. |