(Ne)Ztraceno v překladu: Mediace ve vysokoškolské přípravě učitelů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2023 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Cizí jazyky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://pages.pedf.cuni.cz/cizijazyky/66-3/ |
Klíčová slova | language mediation; German as a foreign language; focus group; thematic analysis; foreign language teacher education |
Popis | Předkládaný článek je pátým pokračováním tematické řady (Ne)ztraceno v překladu a zabývá se úlohou jazykové mediace jakožto vysokoškolského předmětu. Cílem článku je popsat koncepci kurzů Jazykové mediace nabízených na Katedře německého jazyka a literatury Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně a shrnout výsledky kvalitativně orientovaného evaluačního výzkumu. Data byla získána metodou ohniskové skupiny a následně vyhodnocena pomocí tematické analýzy. Výsledky, resp. výpovědi studentů se v zásadě vztahují ke čtyřem tematickým okruhům: obsah kurzu, rozvoj kompetencí a strategií, metodika a organizace a další návrhy. Autorka by svým příspěvkem chtěla poukázat na to, že je zařazení jazykové mediace do vysokoškolského kontextu smysluplné a inovativní. |