Rozdílnost efektivity distančního vzdělávání a prezenční výuky

Autoři

VOREL David ZELNÍČKOVÁ Helena

Rok publikování 2022
Druh Článek ve sborníku
Konference CrisCon 2022 – Krizové řízení a řešení krizových situací
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www Odkaz na příspěvek ve sborníku
Klíčová slova Vocational education; online learning; competence; lifelong learning
Popis Příspěvek je zaměřen na efektivitu profesního vzdělávání při prezenční výuce a online vzdělávání. Odborné vzdělávání je nedílnou součástí dalšího vzdělávání a jeho kvalita bezprostředně ovlivňuje celkový běh organizace. V roce 2020 se odborné vzdělávání potýká s novým úskalím, kterým je covid-19. Běžná forma prezenční výuky se v poměrně krátké době transformuje na formu distanční. Důvodem je zachování alespoň nejnutnějšího okruhu výuky po nejnutnější dobu a část vzdělávání je řešena samostudiem. V období zavádění distanční výuky se řešily otázky digitální gramotnosti účastníků vzdělávacího procesu, technického vybavení a dobrého internetového připojení. Výsledky efektivity vzdělávacího procesu nemohly být řešeny, z důvodu historicky krátkého trvání výuky. Distanční výuka pozitivně ovlivnila digitální gramotnost účastníků, ale zároveň dochází k jejich nižší participaci ve výuce. Hlavním cílem příspěvku je charakterizovat rozdílnosti znalostí získaných při online vzdělávání a prezenční výuce. Online vzdělávání je relativně nová metoda, jenž se začala výrazně uplatňovat s narůstající pandemií covid-19 a její využití získává nadále značné obliby. Nyní je potřeba ověřit, zda lepších výsledků účastnící vzdělávání dosahují při prezenční výuce nebo online vzdělávání.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.