Rozdílnost efektivity distančního vzdělávání a prezenční výuky
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | CrisCon 2022 – Krizové řízení a řešení krizových situací |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Odkaz na příspěvek ve sborníku |
Klíčová slova | Vocational education; online learning; competence; lifelong learning |
Popis | Příspěvek je zaměřen na efektivitu profesního vzdělávání při prezenční výuce a online vzdělávání. Odborné vzdělávání je nedílnou součástí dalšího vzdělávání a jeho kvalita bezprostředně ovlivňuje celkový běh organizace. V roce 2020 se odborné vzdělávání potýká s novým úskalím, kterým je covid-19. Běžná forma prezenční výuky se v poměrně krátké době transformuje na formu distanční. Důvodem je zachování alespoň nejnutnějšího okruhu výuky po nejnutnější dobu a část vzdělávání je řešena samostudiem. V období zavádění distanční výuky se řešily otázky digitální gramotnosti účastníků vzdělávacího procesu, technického vybavení a dobrého internetového připojení. Výsledky efektivity vzdělávacího procesu nemohly být řešeny, z důvodu historicky krátkého trvání výuky. Distanční výuka pozitivně ovlivnila digitální gramotnost účastníků, ale zároveň dochází k jejich nižší participaci ve výuce. Hlavním cílem příspěvku je charakterizovat rozdílnosti znalostí získaných při online vzdělávání a prezenční výuce. Online vzdělávání je relativně nová metoda, jenž se začala výrazně uplatňovat s narůstající pandemií covid-19 a její využití získává nadále značné obliby. Nyní je potřeba ověřit, zda lepších výsledků účastnící vzdělávání dosahují při prezenční výuce nebo online vzdělávání. |