Potential des PBL-Konzepts und Möglichkeiten der Einbettung der Soft-Skills-Trainings in einen praxisorientierten Fremdsprachenunterricht
Název česky | Potenciál konceptu PBL a možnosti tréninku měkkých dovedností do prakticky orientované výuky cizích jazyků |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2023 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Krátký pohled na vývoj výuky cizích jazyků na univerzitách stačí, abychom idetifikovali zásadní zlom, při kterém se opouští tradiční trojrozměrné vzdělávací paradigma, v jehož rámci je učitel považován za „zprostředkovatele“ obsahu, “ znalostí“ a studenti jsou považováni za „příjemce znalostí“, které již nesplňuje současné požadavky na absolventy vysokých škol. To vede k posunu paradigmatu založenému na dobře podložených psychologických, sociálních, emocionálních a pedagogických principech, jehož cílem je mimo jiné rozvoj konkrétních měkkých dovedností. Tento článek se zaměřuje jak na zakotvení inovativních výukových přístupů do výuky cizích jazyků, tak na inovativní formy, obsah a výzvy pro vzdělávání (učitelů cizích jazyků), které by mohly přispět k rozvoji měkkých dovedností relevantních pro pedagogickou praxi. |