Žák s dyslexií a jeho potíže s násobením přirozených čísel

Autoři

PANÁČOVÁ Jitka

Rok publikování 2023
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Učitel matematiky
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/2634
Klíčová slova specific learning disabilities; multiplication of natural numbers; multiplication table; case study.
Popis Cílem článku je představit na vybrané případové studii potíže, se kterými se mohou žáci 1. stupně se specifickými poruchami učení potýkat v matematice, a poukázat na to, jak může být pro ně náročné zvládnout operaci násobení přirozených čísel v oboru malé násobilky. Jedná se o problematiku z oblasti didaktiky matematiky a v článku ji níže uvádíme do souvislosti se specifickými poruchami učení. Vybraná případová studie ilustrující tuto problematiku by se mohla stát inspirativní a užitečnou pro učitele 1. stupně ZŠ a konzultanty v oblasti vzdělávání.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.