Transformace konceptu informační gramotnosti s ohledem na možnosti generativních systémů umělé inteligence ve školním prostředí

Varování

Publikace nespadá pod Pedagogickou fakultu, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ČERNÝ Michal

Rok publikování 2023
Druh Článek ve sborníku
Konference Digitální vzdělávání v měnící se společnosti: nové výzvy, rizika, prevence. Sborník příspěvků z konference ERIS22
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Klíčová slova AI; artificial intelligence; information literacy; creativity; GPT-3, ChatGPT; Bauman; modernity
Popis Příspěvek se sleduje otázku transformace konceptu informační gramotnosti v souvislosti s nástupem generativních systémů umělé inteligence (GPT-3, Dalle-2). Ukazuje, že schopnost práce s těmito nástroji proměňuje základní praxi práce s informacemi a současně představuje nezbytný předpoklad pro studium a práci v moderní společnosti. Snaží se upozornit na bariéry, které by absence takové kompetence způsobovala a zdůraznit její sociální dimensi.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.