Využitie metód a princípov v neformálnom vzdelávaní žiakov s odlišnými životnými a kultúrnymi podmienkami na Slovensku

Název česky Využití metod a principů v neformálním vzdělávání žáků s rozdílnými životními a kulturními podmínkami na Slovensku
Autoři

PAPŠOVÁ Soňa DOSTALOVÁ Eva VIKTORIN Jan

Rok publikování 2020
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Štúdie zo špeciálnej pedagogiky
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www
Klíčová slova non-formal education; pupils with different living and cultural conditions; Roma people; key competences; impacts on education; institutions of non-formal education
Přiložené soubory
Popis The main aim of the research was to describe the current state of the use of non-formal education of pupils with different living and cultural conditions. On the basis of the main aim, the partial aims were set, which were mainly focused on finding the most often used principles of non-formal education in work with pupils, mapping the most frequently developed key competences in non-formal education, and also on identifying the most commonly used methods of working with pupils with different living and cultural conditions. To achieve the aim of the research a quantitative method in the form of a questionnaire of own design was used.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.