Je důležitější ze svého oboru všechno vědět, nebo se na to umět správně zeptat?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2023 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek bude zaměřen na využití umělé inteligence (AI) ve výuce odborných ale i přírodovědných předmětů na základních a středních školách a důsledky tohoto dění pro praxi Hui (2020), (Attwell et al., 2020). V uplynulých měsících došlo k rozvoji, a hlavně otevřené dostupnosti AI kterému ve fázi testování klademe různé otázky a získáváme odpovědi různých. Problémem ale je, že čím lépe otázku položíme, tím kvalitnější získáme i odpověď (snad). Analogický problém jsme poprvé pocítili, když se rozšířili internetové vyhledávače obecně, které jsou nyní naší každodenní pomůckou. Tehdy jsme se také museli naučit správně ptát. I v tomto případě jsme se museli naučit správně pokládat otázky. Totožné problémy stojí před námi i nyní. Nejen pro pedagogickou praxi, ale hlavně pro běžný/praktický život na který žáka škola připravuje, je potřeba aby žáci měli stále základní penzum vědomostí a dovedností, aby mohli správně vyhodnocovat předkládané informace (Attwell et al., 2021). |
Související projekty: |