Řešení problémových situací mezi učitelem a žákem
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2023 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Učitel v rámci výkonu své profese komunikuje s žáky nejen v oblasti vzdělávání, ale současně se podílí na jeho výchově a utváření postojů. Pro začínajícího učitele střední odborné školy je mnohdy obtížná představa, jak bude s žáky komunikovat v případě problémových situací. Nemusí se jednat pouze o komunikaci o přestávce. Autoři ve svém příspěvku zdůrazňují nutnost připravenosti absolventa pedagogických studijních oborů na komunikaci s žáky. Jako velmi účinná metoda pro studenty učitelství se jeví metoda hraní rolí. Text příspěvku uvádí konkrétní příklad pro výuku výchovných a komunikačních dovedností budoucích učitelů s aplikovanou metodou hraní rolí. Autoři se zaměřili na problém možné nekázně žáků při výuce vybraného předmětu na střední odborné škole, současně nabízí varianty řešení problémové situace. |
Související projekty: |